Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan diploması trafiği: İran ve Irak liderleriyle görüştü
Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan diploması trafiği: İran ve Irak liderleriyle görüştü
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ve Irak Başbakanı Ali Zeydi ile iki önemli telefon görüşmesi gerçekleştirdi.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından duyurulan görüşmelerde, ikili ilişkilerin yanı sıra bölgesel ve küresel gelişmeler masaya yatırıldı.
İran ile Ticari İş Birliği ve ABD ile Mutabakata Destek
Cumhurbaşkanı Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile yaptığı görüşmede, Türkiye- İran arasındaki ticari, mali ve enerji alanlarındaki iş birliğini daha da ileriye taşımak için kararlılıkla adım atmaya devam edeceklerini vurguladı.
Bölgesel barışı güçlendirecek adımların atılmasının önemine dikkat çeken Erdoğan, İran ile ABD arasında sağlanan mutabakatın memnuniyet verici olduğunu ifade etti. Türkiye'nin bu sürecin barışçıl bir şekilde sonuçlanması adına her türlü desteği vermeye hazır olduğunu belirten Cumhurbaşkanı Erdoğan, müzakere sürecini baltalamak isteyebilecek aktörlere karşı da dikkatli olunması gerektiğinin altını çizdi.
Irak Başbakanı Zeydi Türkiye'ye Davet Edildi
Gündemdeki bir diğer önemli temas ise Irak Başbakanı Ali Zeydi ile gerçekleştirildi. Görüşmede Türkiye ve Irak arasındaki köklü ilişkilerin yeni dönemde daha da pekiştirilmesi yönündeki ortak irade beyan edildi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, iki ülke arasında özellikle enerji, savunma sanayii ve ulaştırma sektörlerinde çok büyük bir iş birliği potansiyeli bulunduğunu ifade ederek, ilişkileri her alanda daha ileriye taşımayı arzu ettiklerini belirtti. Erdoğan, bölgesel ve ikili konuları daha kapsamlı bir şekilde istişare etmek üzere Irak Başbakanı Ali Zeydi’yi Türkiye’ye davet etti.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.